YouTube shuts down German channels from Russian broadcaster RT


BERLIN (AP) – YouTube has shut down German channels on Russian state broadcaster RT in action focused on alleged misinformation related to the coronavirus pandemic.

YouTube, which is owned by Google, said Wednesday that two channels had been removed.

The company said in an email that RT DE received a ‘strike’ for uploading material that violated YouTube’s standards on disinformation about COVID-19 and, as a result, was suspended from uploading new videos to his chain.

“During this suspension, RT DE attempted to circumvent this restriction by using another YouTube channel to upload its videos,” which resulted in the shutdown of both channels for violating YouTube’s terms of service, he said. he adds.

Writing on the Telegram messaging app, RT editor-in-chief Margarita Simonyan called the move Germany’s “real media war” against Russia.

“I look forward to my home state immediately banning Deutsche Welle and other German media in Russia, as well as the closure of ARD and ZDF offices,” Simonyan said, referring to major public television channels. German. “Not to mention the sanctions on YouTube.”

Russia’s Foreign Ministry said it would ask relevant government bodies to devise retaliatory measures against German media and YouTube, adding that such a response was “not only appropriate, but also necessary.”

Russian state communications watchdog Roskomnadzor demanded that Google restore access to RT’s YouTube channels and threatened the platform with fines and a ban if it did not.

German security services said they viewed RT’s German service as a propaganda arm of the Russian state.

RT, formerly known as Russia Today, offers its German offer online but has so far been unable to obtain a license to broadcast in Germany via a terrestrial or satellite signal.

Luxembourg last month rejected an application by RT for a license to distribute its German-language service via satellite. The country’s authorities concluded that Luxembourg was not the right jurisdiction to rule on the claim because the German RT service is based in Berlin and a significant part of its workforce is in Germany.

Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed without permission.

About Selena J. Killeen

Check Also

When did the BBC start broadcasting in Norfolk?

“The Broadcast Begins,” proclaimed a small headline at the bottom of page four of the …

Leave a Reply

Your email address will not be published.